-->

Awas ! Ada Makna Di Sebalik "Peace" !



Pernah tak korang bergambar buat tanda PEACE ? Kalau cakap tak pernah macam tipu je kan ? Sebab Hazirah sendiri pun pernah. Biasa la da jadi macam trend+style kot bila bergambar je jari terpacak buat "Peace"? Tapi tahukah anda makna di sebalik simbol tersebut ?

Lambang kedamaian pada tangan sebenarnya simbol gerakan Illuminati!! Tanda “v” mempunyai pelbagai sejarah. V (tanda tangan) adalah tanda huruf Roman yang bermaksud nombor 5 dan Adam Weishaupt menggunakan simbol ini dalam gerakan rahsianya iaitu Illuminati (pertubuhan Yahudi). Ahli-ahli Illuminati akan menggunakan simbol ini sebagai tanda “Law of Fives” (Hukum Lima).
Dalam tulisan Yahudi, huruf V (Van) bermaksud ‘Nail’ (Kuku). The Nail adalah salah satu tanda rahsia Syaitan yang digunakan dalam upacara penyembahan berhala.Syaitan ingin membiarkan kita tahu bahawa tu adalah tanda kegemarannya.Anton Lavey, pengasas Church of Satan (Gereja Syaitan), menggunakan simbol PEACE sebagai latar belakang mimbar upacara penyembahannya. Simbol PEACE ni adalah dari simbol kumpulan Yahudi yang anti Kristian (antiChrist).
Ok da tahu kan ? lepas ni bergambar buat gaya macam tengah nyanyi lagu Negaraku ye :)
SUMBER
   

3 comments :

fiqah hamed said...

Sebelum ini ada juga terbaca dekat buku kawan pasal simbol ini..apa2 bagus share benda ini..biar semua orang tahu...
sama2 kita posing tengah nyanyi negaraku ea..=P

Hazirah Muslim said...

@fiqah hamedhahaha xD

Abang Menaip said...

Assalamualaikum, saya follow blog ni :)